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Uniformes au collège : la confusion règne pour cette rentrée scolaire


Uniformes au collège : la confusion règne pour cette rentrée scolaire
PAPARA, lundi 12 août 2013. L’uniforme au collège est-il obligatoire pour les élèves? C’est l’une des questions casse-tête de cette rentrée scolaire 2013-2014 pour bon nombre de parents qui ne savent plus s’ils doivent acheter immédiatement ces tenues pour leurs enfants collégiens –selon la procédure mise en place lors de la rentrée 2012 – ou s’il est plus prudent d’attendre. Il est vrai que la confusion prévaut à quelques jours du retour des élèves dans les établissements du second degré.

Car faute d’avoir la main mise sur cette question des tenues vestimentaires au collège, le ministre Michel Leboucher s’en remet à la décision de chacun des établissements. «Je n’ai pas le pouvoir pour décider à ce sujet, ce sont aux établissements de se prononcer sur le sujet par leur règlement intérieur. Dans certains établissements, depuis un an, il y a eu une adhésion complète sur l’uniforme aussi bien de la communauté éducative que des parents. Si c’est une mesure inscrite dans le règlement intérieur et qu’elle convient à tout le monde, je respecte le choix de l’établissement. S’il n’y a pas adhésion totale à ce principe, alors il ne faut pas l’imposer. Mais je le répète : Il ne m’appartient ni de l’instituer, ni de l’interdire, mais il me semble qu’il y a des sujets plus urgents que les tenues vestimentaires» déclarait Michel Leboucher ce lundi matin à Papara où il était invité à la prérentrée des enseignants de la 7e circonscription (Teva i uta, Papara, Paea). Et le ministre de citer en exemple la Nouvelle-Calédonie où le port obligatoire de l’uniforme au collège n’est pas unilatéralement répandu sur l’ensemble du territoire.


En août 2012, les uniformes faisaient leur rentrée dans les collèges à la suite d’une décision du précédent ministre de l’éducation, Tauhiti Nena. Une décision d’imposer cette mesure qui avait été très vite décriée. Depuis, la circulaire ministérielle instituant les uniformes au collège a été annulée, car ce type de décision n’incombe pas au ministre de l’éducation, mais à chaque établissement par une délibération de son règlement intérieur. Néanmoins, se conformant à cette circulaire ministérielle, la très grande majorité des collèges polynésiens a adopté dès la rentrée 2012 un uniforme. Reste à savoir ce qui se passera pour cette nouvelle année scolaire qui démarre. Faute d’une adhésion complète dans certains établissements cette mesure du règlement intérieur pourra être remise en cause et de nouveau soumise au vote des conseils d’établissements. A noter que des parents d’élèves du collège de Huahine ont justement décidé d’attaquer cette décision d’imposer un uniforme devant le tribunal administratif de Papeete. Le dossier sera jugé le 10 septembre prochain. D’ici là, les parents ne savent toujours pas quelle attitude adopter pour la rentrée scolaire à venir. «De mon côté, j’ai dit aux enfants d’attendre un peu et de voir comment ça se passe dans leur collège avant d’acheter les tenues. Même si finalement l’uniforme s’impose il y aura je pense de la tolérance des enseignants et des surveillants au cours des premiers jours d’école» déclare ce père de famille de Paea.



Te ‘ahu tāmau i te fare ha’api’ira’a tuarua : tē taupūpū nei i te fērurira’a nō teie tomora’a ‘āpī.

PAPARA, monirē 12 nō ‘ātete 2013. E fa’ahepo hia ānei i te mau piahī i te ‘ōmono i te ‘ahu tāmau ? Teie o te hō’ē uira’a fifi roa a’e nō teie tomora’a fare ha’api’ira’a 2013-2014, nō te mau metua ihoa ra, o te ‘ore e ta’a mai ra mai te peu mea ho’o ihoa i teie ‘ahu tāmau nō tā rātou mau tamari’i – ia au i te fa’anahora’a i ha’amana hia i te matahiti 2012 ra – a ore ra, mea ti’a paha ia tia’i. Parau mau, e fifi ri’i i te mana’o a tau mahana noa hou te tomora’a a ha’amata atu ai i nō te mau piha ha’api’ira’a tuarua.

Nō te fifi o taua tumu parau ra, e vaiiho o te fa’atere hau o Michel Leboucher tāne i te ti’amāra’a i roto i te rima o te mau upo’o fa’atere o te mau fare ha’api’ira’a tuarua. « ‘A ore tō’u mana nō te rave i tetahi fā’otira’a i ni’a i taua tumu parau ra, nā teie mau fare ha’api’ira’a e fā’oti mai te peu tei roto teie parau i tā rātou ture roto. I roto i tetahi mau fare ha’api’ira’a, mai i te matahiti i ma’iri, ‘ua tū’ati maita’i te mana’o o te tā’ato’ara’a o te mau rave ‘ohipa ‘e te mau tamari’i ‘e te mau metua ato’a. Mai i te mea noa atu, ‘ua tāpa’o hia teie parau i roto i te ture roto ‘e te tū’ati ra te mana’o i te reira, e fa’atura vau i te fā’otira’a. I te mea ra ē, ‘aita te mau mana’o e tū’ati nei ra i teie tumu parau, ‘aita ato’a vau e fa’ahepo i tō na fa’a’ohipara’a. Teie ra, te parau fa’ahou atu nei vau : ‘aita tō’u mana nō te fa’ahepo i teie parau, a ore ra nō te fa’a’ore iā na, teie ra tē vai nei tetahi mau ‘ohipa huru faufa’a a’e e ti’a ia tuatāpapa hia. » o tā Michel Leboucher tāne i ha’apāpū i teie monirē nei i Papara, i te ‘ōmuara’a tomora’a fare ha’api’ira’a o te mau ‘orometua ha’api’i e ha’a nei i te tuha’a hitu (Teva i uta, Papara, Paea). ‘Ua fa’ahiti ‘oia i te parau nō te mau ha’api’ira’a tuarua i te fenua Taratoni, i reira, ‘aita te ‘ōmonora’a i te ‘ahu tāmau i fa’a’ohipa hia nei i te tā’ato’ara’a o taua fenua ra.

I te ‘āva’e ‘ātete 2012 ra, a tahi nei teie mau ‘ahu tāmau i fa’a’ohipa hia ai i roto i te mau fare ha’api’ira’a tuarua i muri noa mai i te hō’ē fā’otira’a i rave hia e te fa’atere hau tahito o Tauhiti Nena.
I taua taime ato’a, ‘ua tūoro te reo o te mau metua. ‘Inaha, ‘ua fa’a’ore hia te ha’apararera’a o te parau pīahia nō i ni’a i teie tumu parau. Nō te mea, ‘e ‘ere nā te fa’atere hau e fā’oti i te reira parau, nā te mau fare ha’api’ira’a ra nā roto i te hō’ē ha’amanara’a ture i roto i ta rātou iho ture roto. Teie ra, ma te fa’atura i teie anira’a, rave rahi o rātou o tei fa’a’ohipa i taua ture ra, i te matahiti i ma’iri. ‘Āre’à nō teie tomora’a fare ha’api’ira’a ‘āpī, ‘aitiā i pāpū atu ra. I roto i tetahi mau fare ha’api’ira’a tuarua, ‘aita te mana’o e tū’ati nei i teie ‘ohipa, e riro paha i te reira i te tau’aparau fa’ahou hia i roto i tetahi rurura’a fa’aterera’a fare ha’api’ira’a. Mai i Huahine, ‘ua horo vētahi o te mau metua tamari’i nō te fare ha’api’ira’a tuarua, i teie fa’ahepora’a a te fa’atere hau tahito, i te tiripuna pāpa’i nō Pape’ete. E tupu te ha’avāra’a o teie pu’e parau i teie 10 nō Tetepa i muri nei. Teie ra, ‘aita teie mau metua i ta’a atu ra ‘eāha i te fa’anahora’a e ti’a ia rave. « i tō’u nei pae, ‘ua ani vau i tā’u na tamari’i e tia’i ri’i ‘ia maramarama maita’i nāmua roa hia i te fā’otira’a. Noa atu ā o te reira mau ihoa, ‘aita mātou e fa’aūtu’a hia i te ha’amatara’a o te tomora’a fare ha’api’ira’a. » e reo teie nō roto mai i tetahi metua tāne nō Pa’ea.




Rédigé par Mireille Loubet le Lundi 12 Août 2013 à 17:06 | Lu 2587 fois