Tahiti Infos

Du nouveau à ‘Outumaoro : un fare « mūto’i » et une maison pour tous.

Les habitants de la zone ‘Outumaoro représente un cinquième de la population totale de la commune de Puna’auia. Face à une augmentation constante de la violence, à la présence de dealers et de la prostitution, le maire Rony Tumaha’i a voulu sécuriser les lieux et offrir, par la même occasion, un emplacement où les jeunes pourront se distraire. Ce vendredi 27 septembre, deux faré ont donc été inaugurés en présence des autorités compétentes. La première sera réservée aux policiers municipaux, la seconde étant exclusivement affectée au soutien d’activités en faveur de ces quartiers réputés « chauds ».


Du nouveau à ‘Outumaoro : un fare « mūto’i » et une maison pour tous.
C’était un projet qui tenait à cœur au maire de Puna’auia, Rony Tumaha'i. Il l’avait d’ailleurs annoncé durant sa première campagne municipale : la construction de centres de quartiers regroupant ainsi une annexe de la police municipale et une maison « pour tous ». L’objectif principal : désenclaver les quartiers difficiles de zones bien précises. Le premier du genre nommé « Pū Tiare ‘ānani - ‘Outumaoro » vient donc d’être inauguré ce vendredi, aux alentours de midi, en présence du colonel de la gendarmerie et du président du CUCS ( Contrat Urbain de Cohésion Sociale).

Les installations comptent deux structures de type OPH, de 56 mètres carrés chacune. Le premier faré, aménagé juste à l’entrée du quartier Fuller, sera une annexe de la police. La décision d’installer un poste décentralisé à cet endroit s’est faite en concertation avec la police municipale en premier lieu, mais aussi après une analyse des fiches d’intervention des agents municipaux sur les lieux : une intervention sur deux concerne le secteur en question et cela, depuis de nombreuses années. « C’était un fait et nous devions réagir et ne plus laisser perdurer une telle insécurité. » expliquait le maire. « La problématique est poussée jusqu’à son extrême. ( …) ‘Outumaoro est réputée pour être une zone dite « chaude ».

"Des bagarres, la prostitution et biensûr la drogue qui fait des ravages. Ce sont tous ces facteurs qui ont fait que nous avons choisi d’installer cette annexe, au cœur du problème. » avait-t’il ajouté avant d’évoquer une autre triste réalité, le suicide « ici, il a été constaté un taux élevé de ce phénomène. On n’en parle pas beaucoup, mais c’est malheureusement le cas. Il fallait vraiment mettre en place ces projets. » .

Si la sécurité des biens et des personnes était précaire, un autre point a motivé l’aménagement d’une maison pour tous : le désœuvrement des jeunes de ces quartiers difficiles. Comme l’indiquait le dossier de présentation émanant de la commune des orangers : « L’oisiveté, créée par le chômage et l’ennui, engendre un mal-être chez l’individu qui l’incite à consommer de l’alcool, de la drogue ou encore à percevoir de l’argent de façon illégale (Jeux d’argent, prostitution, etc…) (…) C’est pourquoi, afin de remédier à cette délinquance grandissante, cette seconde structure sera destinée aux jeunes du quartier. Celle-ci mettra à disposition de la population une médiathèque, une ludothèque, des ateliers ludiques et d’aide aux devoirs, selon un planning planifié. »

Le faré peut déjà accueillir une vingtaine de jeunes à l’intérieur et vingt-cinq à l’extérieur, pour des activités en plein air. En effet, un baby-foot ainsi qu’une table de ping-pong ont été installés pour ces derniers. A noter qu’ils seront encadrés par des cadres diplômés en secourisme (BAFA, PSC1, PSE2) . « L’objectif étant de favoriser les échanges et le respect entre jeunes du même quartier et les sensibiliser à la lecture, grâce à la médiathèque à laquelle ils auront accès. » soulignait particulièrement le dossier de presse communal.

Le coût global de l’opération atteint les 80 millions de francs pacifiques incluant également l’achat du terrain. Interrogée, une bonne partie de cette population estimée à un peu plus de 5 000 habitant, aspire désormais à réhabiliter leur quartiers et ne désire qu’une chose : la paix et la tranquillité. De son côté, Rony Tumahai souhaiterait étendre ce type d’aménagement au Bel Air et non loin du lycée Saint Joseph, situé sur les hauteurs de ‘Outumaoro. Ces projets feront partie de ses promesses de campagne pour les prochaînes municipales en 2014.

TP


Du nouveau à ‘Outumaoro : un fare « mūto’i » et une maison pour tous.
A RETENIR :

- 2 structures de type OPH, de 56 m2 chacune
- Annexe de la Police Municipale ( composée de 5 agents en nuit et 2 en journée) ouvert 24H /24H.
- Maison de quartier : capacité d’accueil de 20 jeunes à l’intérieur et 25 en extérieur.
-Superficie du terrain : 700 m2
-Coût global : près de 80 millions de francs pacifiques (dont 21 207 826 FCFP co-financés par le CUCS à hauteur de 60% , pour l’aménagement des deux faré )

Du nouveau à ‘Outumaoro : un fare « mūto’i » et une maison pour tous.
Animations inaugurales jusqu’à 22h00

A l’occasion de l’inauguration du centre « Pū Tiare ‘Ānani », un ensemble d’animations a été préparé dans le but d’intéresser les jeunes du quartier Fuller (mais aussi des autres se trouvant aux alentours) à ce projet. De 13h à 17h, des ateliers de prévention et de lutte contre la délinquance ont été animés par les associations « Vivre sans drogue », « Fare Tamahau » et le Gendarmerie, notamment par le biais de la BPDJ, la Brigade de Prévention et de Délinquance Juvénile qui est spécialisée dans la sensibilisation des adolescents au sein d’établissements scolaires. D’un point de vie général, il s’agissant surtout d’informer la population sur les dangers liés à l’alcool et à la drogue, véritable fléau dans ces quartiers. En soirée, la musique était au rendez-vous, jusqu’à 22h00.



Du nouveau à ‘Outumaoro : un fare « mūto’i » et une maison pour tous.

Du nouveau à ‘Outumaoro : un fare « mūto’i » et une maison pour tous.
‘Ohipa ‘āpī i ‘Outumaoro a’e ra : hō’ē fare mūto’i ‘e hō’ē fare nō te tā’ato’ara’a.

Nāho’a rahi terā e noho mai ra i rotoi te mau aroā nō ‘Outumaoro nei. I mua ra i te rahira’a o te mau fifi e fārerei hia nei e teie nūna’a, mai te mau taputōra’a, te ho’ora’a ‘ava’ava ta’ero ānei ‘e te mau taure’are’a o tē ho’o nei i tō rātou tino, ‘ua ‘ōpua te tāvana o Rony Tumahai tāne i te pāruru i te mau nohora’a e vai nei i reira, nā reira ato’a i te fa’a’ana’anatae i te mau u’i ‘āpī. Nō reira, i teie mahana pae nei, ‘ua ‘āvari ‘oia e piti na fare, o tei riro ‘ei pū nō te tā’ato’ara’a, hō’ē o teie mau fare, nō te mau mūto’i ‘e te piti, nō te fa’ari’i i te huira’atira ‘e nō te fa’atupu i te tētahi mau ‘ohipa fa’a’ana’anataera’a nō te u’i ‘āpī.

E ‘ōpuara’a teie o tā Rony Tumahai i mana’o ‘ū’ana. ‘Ua pa’o a’e na hia te reira i roto i tā na parau eufe i te horora’a ‘ō na i roto i te mā’itira’a tāvana i ma’iri. Teie ïa, te ha’amaura’a i tetahi ā mau pū nō te tā’ato’ara’a o te fa’aō nei hō’ē fare mūto’i ‘oire tae noa atu i te hō’ē fare fa’ari’ira’a i te huira’atira e noho nei i te mau vāhi i reira teie mau fare i te patura’a hia. Te fā nui : ‘ia tātara i te mau aroā e fārerei nei i te mau fifi rau, mai i roto i te reira nō te fa’a’ōhie atu i tō rātou orara’a. ‘Ua ‘āvari hia te pū mātāmua o tei fa’atopa hia i te i’oa ra ; « Pū Tiare ‘ānani - ‘Outumaoro » . ‘Ua tupu te reira i te mahana pae nei i te hora ‘ahuru ma piti, i ‘āmui ato’a hia mai e te ti’a fa’atere o te mau mūto’i farāni ‘e te peretīteni o te pū CUCS (Fa’aaura’a nō e fa’atū’ati nei i te mau fa’anahora’a tōtiare rau i roto i te mau ‘oire rarahi)

I’ō nei, te vai ra e piti fare nohora’a au, 56 mētera tūea tāta’itahi. ‘Ua patu hia i te mātāmua i te pae ‘aui noa ‘ia tomo ana’e hia i roto i te aroā pi’i hia Fuller, nō te fa’ari’i ïa i tetahi pū mūto’i ‘oire. ‘Ua fēruri maīte hia teie ‘ohipa hou a rave hia atu ai, teie ra, tē vai ato’a nei te tumu o teie ‘ōpuara’a : tē tere pinepine noa nei te mau mūto’i i teie vāhi nō te fa’atupu i te hau i roto i te mau ‘ume’umera’a ānei, a ore ra ‘ia ha’amata ana’e te mau taure’are’a i te fa’ahuehue ‘e te vai atu ra.

Te rahira’a o te mau tāniuniura’a e fa’ari’i hia nei i te mau mūto’i ‘oire, nō teie noa vāhi. ‘Ia au i te reo o Rony Tumahai « E ‘ohipa pāpū teie, nō reira mātou i ha’amau roa atu i teie pū. ( …) e mau aroā huru fifi roa ana’e teie, ‘ua tu’i te ro’o nō te mau ‘ohipa e tupu nei i’ō nei. Te vai nei te motora’a, te mau taure’are’a e ho’o i tō rātou nei tino ‘e te ‘ohipa ho’ora’a ‘ava’ava ta’ero ihoa ïa. Nā te reira mau hi’ora’a i ha’afēruri īa mātou i te ha’amau roa mai teie fare mūto’i i teie nei vāhi. » I muri mai, ‘ua fa’ahiti ato’a mai te tāvana i te parau nō te ‘onohi. « I’ō nei, rave rahi te mau taure’are’a o te ha’apohe nei īa rātou. ‘Aita ra ho’i teie ‘ohipa e ha’aparare hia ra nā roto i te mau ve’a , teie ra ho’i te vai ra teie ‘ohipa. Nō reira teie pū i ha’amau ato’a hia ai. »

Ta’a noa atu i te parau nō te pārurura’a huru fifi i teie huira’atira, tē vai ato’a nei i tetahi tumu i patu hia mai ai te hō’ē fare nō te tā’ato’ara’a : tē vai ‘ōtare noa nei ā te feiā ‘āpī. I roto i te pu’e parau piahia i nēne’i hia e te fare ‘oire iho, te fa’a’ite hia mai ra ē : « Te vai ‘otarera’a e noa’a mai i roto i te ‘erera’a i te ‘ohipa ‘e te ha’umani, e tupu mai ihoa te ‘a’au hepohepo īo teie mau ta’ata tei ū i teie mau fifi orara’a, i tae roa ai i te taime a rave ai rātou i te mau ‘ohipa tano ‘ore ‘ia roa’a mai tetahi moni (te mau ha’utira’a perē, te ho’ora’a i tō rātou tino, ‘e te vai atu ra…) (…) Nō reira, e fa’ari’i mai teie fare i te mau ‘ui ‘āpī nō teie aroā (e tō piha’i iho ato’a) nō te arai i teie mau fifi. Te vai ra i te hō’ē piha vaira’a puta parau hia « médiathèque », ‘ua fa’ata’a ato’a hia i tetahi piha nō tetahi mau ha’api’ipi’ira’a huru rau nō te fa’a’ana’anatae i te huira’atira e noho nei i reira, e turu ato’a hia i te mau tamari’i i roto i tā rātou mau parau fare ha’api’ira’a tāmau, e tupu ra i te reira ‘ia au i te hō’ē tārenara’a. »

E nehenehe teie fare nō te tā’ato’ara’a i te fa’ari’i e piti ‘ahuru tamari’i i roto, ‘āre’a tō rāpae, e piti ‘ahuru ma pae ïa. Nō te arata’i i teie mau fa’anahora’a, ‘ua tihepū hia mai e tetahi mau taure’are’a e parau mana tō rātou i te pae ānei o te araira’a fifi (BAFA ānei, PSC1 ānei a ore ra te PSE2). « Te fā, ‘ia tupu te ‘eitauira’a ‘e te fa’aturara’a i rotopū i te mau taure’are’a nō teie noa ihoa aroā. ‘Ia ‘ana’anatae mai rātou i te ‘ohipa tai’o, ‘aua’e maōti ra teie piha vaira’a mauiha’a ha’amāramaramara’a rau pi’i hia « médiathèque » o tā rātou e nehenehe a fāna’o atu. » te parau ïa i fa’ata’a hau roa hia mai e te ‘oire.

Piri atu i te 80 mīrioni farāne i tu’u hia i roto i teie pū ‘āpī ‘e te nahonaho ato’a. I roto i teie moni, ‘ua tai’o ato’a hia te tuha’a nō te tapū fenua. ‘Inaha, ‘ua ite hia te mata ‘oa’oa, o te mau ta’ata tei fa’a’ea maoro i taua vāhi ra. I teienei mahana, tē hīna’aro nei rātou ‘ia mahuta fa’ahou mai te ‘eihoara’a ‘e te ‘autae’aera’a nō rātou ‘e nō ‘āmuri noa atu. I tō na pae, tē moemoeā nei te tāvana i te ha’amau fa’ahou to’o piti pū mai i teie te huru, i te tuha’a nō Bel Air ‘e i ‘Outumaoro noa ihoa, i te pae mou’a ra, piha’iiho i te fare ha’api’ira’a tuarua nō Iotefa Pēata. Tei roto teie na ‘ōpuara’a e piti i tā na parau eufe o tā na e fēruri e vauvau atu i mua i te huira’atira nō Puna’auia, i roto i teie horora’a tāvana e piri mai ra.

TP


Rédigé par TP le Samedi 28 Septembre 2013 à 12:29 | Lu 1704 fois